Sindrom Pengantin Runaway

Semua orang berbeza, tetapi pada masa yang sama mereka sama-sama sama. Sekarang kita akan bercakap mengenai apa yang dipanggil "sindrom". Sindrom adalah kompleks gejala yang menimbulkan penyakit, tetapi dalam kes kita, ia bukan penyakit sama sekali, tetapi hanya sekumpulan ciri yang kita hadapi, wajah dan akan ditemui dalam kehidupan. Terdapat banyak sindrom, seperti sindrom prajurit tin sindrom, sindrom duyung kecil, sindrom narcissus, sindrom prInts atau mengelilingi saya, spin, sindrom kralievna, sindrom pelarian, dan sebagainya. Sindrom-sindrom ini kebanyakannya membincangkan hubungan antara lelaki dan wanita. Kami pasti akan mempertimbangkan dan menganalisis setiap sindrom di atas, mungkin dalam beberapa anda akan mengenali diri anda.

Oleh itu, mari kita mulakan, sindrom pertama, yang saya ingin bicarakan - ini adalah sindrom pengantin perempuan yang melarikan diri, tidak begitu biasa, bahkan boleh dikatakan jarang. Apakah ini, dalam pemahaman saya, dan apakah "gejala"? Sindrom ini adalah tipikal untuk kanak-kanak perempuan yang takut hubungan serius, mereka melarikan diri dari hubungan. Dalam satu tangan, mereka dengan cepat cuba mencari satu perkara tunggal, mereka nampaknya mencari... dan apa yang berlaku seterusnya. Dan kemudian semuanya, akhir cerita cinta! Sebaik sahaja "pangeran" kami yang sudah lama ditunggu-tunggu bersedia untuk hubungan dan berlutut di hadapan wanita cantik kami, dia enggan atau anda masih boleh mendengar sesuatu seperti "mari kita berteman", kita tidak mendapat jawapan yang jelas kepada soalan putera "kenapa?". Sudah tentu, sebahagian besar putera akan berpaling dan melompat untuk mencari puteri baru untuk diri mereka sendiri, walaupun ini adalah kesnya apabila anda hanya bersetuju, tetap berteman dan meneruskan komunikasi. Kenapa Oleh kerana puteri kami hanya takut hubungan, dia memerlukan masa untuk menyedari segala sesuatu dan memahami bahawa dia sudah bersedia. Dia sentiasa tidak sedar memilih rakan kongsi yang dengannya dia tidak dapat apa-apa, kerana ia sangat mudah dibunuh dengan kasih sayang yang tidak teratur, merasakan diri sendiri dan mengatakan apa semua "kambing" itu. Dan apabila putera kita muncul, di sini dia seorang lelaki muda yang baik, bersedia untuk apa-apa, maka gadis kita memahami bahawa, secara besar-besaran, dia tidak bersedia untuk hubungan dan menolak! Dalam kata-kata, pengantin perempuan kami melarikan diri dari calon pengantinnya yang berpotensi.

Apa yang boleh menjadi sebab untuk kelakuan gadis ini? Ya, yang paling berlainan: seorang ibu yang berwibawa yang tegas, yang menegaskan bahawa perkawinan adalah hal yang tidak teragak-agak dan tidak ada yang baik di sana dan Anda tidak perlu tergesa-gesa; bapa - yang tidak memberikan perhatian yang cukup kepada anak perempuannya, tidak peduli dengannya pada zaman kanak-kanak, dan mungkin tidak sama sekali, bersikap kasar kepada anak perempuannya. Akibatnya, terima kasih kepada tingkah laku ibu bapa, kita mendapat sindrom "pengantin perempuan yang melarikan diri". Kerana gadis itu tidak ada di depan matanya contoh hubungan yang hangat dan kuat. Sebaik sahaja dia ditawarkan hubungan, bunyi klik di kepalanya - "Aha, hubungan... dan itu. perbalahan seperti ibu bapa saya, perzinaan... atau sesuatu yang lebih teruk... TIDAK! "Dengan segera, terdapat ketahanan terhadap hubungan dan ketakutan mengulangi senario kehidupan ibu bapa mereka (ini berlaku untuk perkahwinan yang tidak berjaya).

Apa yang perlu dilakukan sekiranya anda mempunyai sindrom sedemikian? Di sini anda hanya perlu melangkah ke arah diri sendiri dan mula membina hubungan (jika sudah tentu terdapat "putera" yang sesuai dan ragu-ragu menggigit anda sama ada anda memutuskan untuk mempunyai hubungan atau tidak), berani, anda akan berjaya, perkara utama tidak perlu takut! Walau bagaimanapun, ini adalah pengalaman, dan pengalaman bernilai mahal! Oleh itu, perjalanan yang baik ke negara hubungan, dan, ingat, "syaitan itu tidak begitu mengerikan kerana dia dicat!"))

Portal Perkahwinan Hijau

Kandungan flash alternatif

Sindrom Pengantin

Percayalah, tidak ada pengantin lelaki yang mengkhawatirkan bunga atau bola yang menghiasi dewan dan berapa kali ia akan dihidangkan panas. Tetapi pengantin perempuan sekarang dan kemudian datang dengan masalah yang luar biasa, yang, untuk semua yang tidak penting, boleh merosakkan seluruh percutian.

Seperti yang ditunjukkan oleh amalan, walaupun pengantin yang paling seimbang bimbang. Pada malam perkahwinan, mereka tidak boleh tidur, dan pada waktu pagi mereka tidak dapat mengumpul fikiran mereka. Segala perkara kecil yang menjadi kebimbangan: sama ada bunga dan kek akan disampaikan dalam masa, sama ada sejambak akan layu atau merobek pakaian. Kadang-kadang, walaupun dalam panik, pemikiran itu timbul sama ada ia layak berkahwin sama sekali dan mengapa tidak meninggalkan segala-galanya seperti itu. Jika pengantin perempuan terdedah kepada panik, maka di sini kawan-kawannya dan orang terdekat dan paling dekat harus menyokongnya. Berikut adalah beberapa petua untuk meneutralkan "sindrom pengantin" bergantung kepada bentuk manifestasinya.

Pengantin perempuan berkhayal

Jika pengantin perempuan kelihatan hilang dan takut, maka para tetamu hanya perlu menyokongnya: memuji apa-apa, dari pengantin lelaki, pakaian dan limosin, kepada serbet dan tag nama di atas meja. Ini akan mendorong pengantin perempuan, dan dia akan kembali normal.

Pengantin perempuan sendiri hanya boleh menasihatkan untuk bertahan dan menunggu: walaupun semuanya tiba-tiba terhenti untuk menggembirakan anda, dan idea-idea reka bentuk terdahulu seolah-olah tidak senonoh, cuba untuk tidak memikirkannya, memberi tumpuan kepada idea bahawa anda telah mencapai matlamat anda - kerana sekarang anda akan menjadi isteri sah dari kekasih anda.

Pengantin Snow Queen

Jika pengantin perempuan itu bertindak dengan dingin dan menyendiri, dan pada pandangan pertama dia kelihatan yakin pada diri sendiri, maka mungkin dia hanya bersembunyi di belakang imej ini. Cobalah untuk mencetuskannya dalam komunikasi langsung terbuka, menundukkan situasi dengan beberapa lelucon yang berkualiti yang akan mengalihkan pemikirannya dari segala jenis tipu muslihat.

Pengantin perempuan yang gelisah

Sekiranya pengantin perempuan berkelakuan seperti pelajar sebelum peperiksaan, cuba mengulangi atau mempelajari segala-galanya selama lima minit sebelum peperiksaan, cuba mengawal semuanya secara peribadi, kemudian cuba membongkarnya. Biarkan dia mewakilkan kuasa, mengedarkan kebimbangannya antara rakan-rakan dan saudara-mara mereka, kerana ini adalah pertama sekali, percutian untuk pengantin perempuan dan pengantin lelaki, dan mereka harus menikmatinya, bukan panduan.

Pendekatan yang betul

Untuk meminimumkan semua risiko, cobalah untuk memilih penganjur yang berpengalaman yang berpengalaman yang anda percayai. Anda takut untuk kualiti gambar - memilih dengan teliti, mengambil jurugambar terbaik pada pendapat anda. Anda takut bahawa kek tidak akan disampaikan tepat pada waktunya, mengambilnya sehari sebelum (ia akan bertahan hidup di dalam peti sejuk). Jika anda tidak menyeret pengantin lelaki ke pejabat pendaftaran di lasso, maka anda tidak perlu takut akan tingkah laku yang tidak menentu di pihaknya. Jika anda saling mencintai dan membuat keputusan yang disengajakan, maka anda tidak perlu memikirkan kebenarannya. Keputusan dibuat, sudah tiba masanya untuk meraikan, mencium dan bergembira pada apa yang sedang berlaku. Walaupun bunga di rambut telah pudar, dan sejambak telah bertaburan - melihat ke mata orang tercinta anda, bercakap dengannya, tersenyum dan berkongsi perasaan anda, dan dia akan mencari jalan untuk menenangkan anda, kerana anda tidak biasa dengan hari pertama. Dan semoga ini menjadi pengalaman keluarga pertama anda untuk mengatasi kesulitan dengan usaha bersama.

Sindrom pengantin, apa itu dan bagaimana untuk menanganinya?

Sindrom Pengantin adalah konsep yang mencirikan keadaan psikologi seorang gadis sebelum perkahwinan, yang ditunjukkan oleh kemunculan massa dan ketakutan. Setiap pengantin sangat bimbang sebelum hari penting seperti pernikahannya sendiri. Lagipun, ada segala-galanya patut pergi dengan sempurna, iri hati kawan-kawannya. Pemikiran yang berterusan tentang kemenangan yang akan datang menimbulkan fobia yang tidak wajar dan ketakutan di kepala pengantin perempuan, yang secara negatif mempengaruhi suasana gadis dan penampilannya.

Ketakutan asas pengantin perempuan

  • Takut terlambat untuk pendaftaran perkahwinan disebabkan kesesakan lalu lintas di bandar atau manipulasi kosmetik terlalu lama;
  • Keraguan tentang perasaannya terhadap pengantin lelaki, di dalam kepalanya ada pemikiran tentang hakikat bahawa di suatu tempat ada yang menyempitkan yang sebenarnya, yang dia tidak dapat bertemu kerana pernikahan ini;
  • Para tetamu tidak akan menyukai perayaan itu: ia akan menjadi membosankan, tukang roti bukanlah yang paling mahal di bandar, makanan tidak mencukupi, tidak ada cukup wang untuk kembang api;
  • Pengantin lelaki tidak akan datang ke perkahwinan, tiba-tiba mengubah fikirannya pada saat terakhir dan membuangnya di mezbah;
  • Dia tidak akan kelihatan cantik di majlis perkahwinan, kerana dia tidak mempunyai masa untuk menurunkan berat badan atau tidak berjaya menyikat rambutnya, kerana warna putih tidak sesuai dengannya;
  • Sejambak perkahwinan akan layu selama pernikahan;
  • Di pejabat pendaftaran hilang cincin perkahwinan. Atau, bertentangan dengan kepercayaan popular, dalam proses memakai cincin, salah satunya akan jatuh. Atau, lebih buruk lagi, gelas yang dibuang di belakang tidak akan pecah;
  • Gaya rambut akan runtuh secara beransur-ansur;
  • Pengantin lelaki akan melihatnya dalam gaun pengantin sebelum hari yang baik;
  • Dia sendiri atau orang pilihannya akan jatuh sakit pada malam perayaan itu.

Semua fobia ini dibenarkan, kerana apa-apa boleh berlaku. Tetapi sebelum acara seperti majlis perkahwinan, anda perlu menyesuaikan dengan cara yang positif supaya semuanya berjalan lancar.

Sesetengah perkara tentang ketakutan pengantin adalah tidak masuk akal untuk tidak masuk akal, tetapi hanya sehingga anda sendiri mendapati diri anda dalam peranan pengantin lelaki dan pengantin lelaki.

Bagaimana untuk mengatasi ketakutan anda?

Untuk menenangkan sistem saraf anda dan tidak menjadikan perkahwinan menjadi komedi seperti pengantin perempuan yang melarikan diri, anda perlu menarik diri bersama dan berehat.

Bagi gadis-gadis yang tidak pasti diri mereka, proses relaksasi sebelum pernikahan sangat sukar, sukar bagi mereka untuk memikirkan apa yang harus dilakukan, kecuali untuk memikirkan setiap detik dari hari pernikahan.

Untuk berehat pada malam perkahwinan, anda boleh:

  • Lawati spa, di mana antidepresan yang hebat boleh menjadi urut santai umum, dan rawatan air (seperti tongkat cedar) atau bungkus;
  • Untuk pergi membeli-belah, putuskan sambungan dari perkahwinan, pergi membeli-belah bukan untuk bercuti, tetapi untuk diri sendiri. Satu set seluar yang indah tidak akan berlebihan dalam almari pakaian;
  • Bertemu dengan kawan-kawan, anda boleh duduk di kafe, minum sedikit dan makan dengan nikmat. Anda tidak perlu mengehadkan diri semasa memilih hidangan; angka anda tidak akan mengalami satu makan malam yang hangat;
  • Melawat latihan kekuatan (sekurang-kurangnya satu minggu sebelum perkahwinan), selepas itu keletihan otot tidak akan meninggalkan masa untuk ketakutan dan pantulan;
  • Tarikh yang romantis dengan orang yang anda sayangi, di mana bersetuju untuk tidak membincangkan perkahwinan, hanya berehat, saling menikmati, seperti dalam tempoh gula-gula.

Pengantin perempuan adalah orang yang pertama di majlis perkahwinan, dikelilingi oleh perhatian para tetamu, di bawah pandangan penyayang muda pasangan. Untuk menghindari keseronokan pra-perkahwinan, ada baiknya untuk berfikir dengan teliti terhadap imej anda, membeli semua yang anda perlukan, bersetuju dengan penata rambut dan artis solek.

Adalah penting untuk menanamkan kepercayaan di kepala bahawa anda seorang gadis cantik dan wajar, sekurang-kurangnya kerana pemuda anda dari 1000 perempuan memilih anda.

Untuk menjadi lebih yakin diri?

Untuk merasa cantik, anda perlu mencari tambah terbesar dalam diri anda dan menekankannya untuk diri sendiri dan orang lain.

Sebagai contoh, jika pengantin mempunyai angka yang cantik, anda perlu berdiri di depan cermin pada waktu petang dan memuji diri sendiri, mengagumi diri anda.

Untuk memastikan imej yang sesuai dipilih untuk majlis perkahwinan, anda boleh mengadakan latihan mini di mana anda boleh mencuba solek dan rambut, cuba pada pakaian perkahwinan anda untuk melihat imej anda di kompleks.

Perkara yang paling penting bagi pengantin adalah kepercayaan bahawa perkahwinan ini adalah permulaan kehidupan yang bahagia di sebelah orang yang disayangi. Elixir utama, sindrom penyembuhan pengantin perempuan - ini adalah cinta sejati.

Jangan takut bahawa perkahwinan anda akan runtuh pada suatu masa atau anda akan menjadi pelayan wanita yang buruk, kerana hidup dengan seorang lelaki yang dikasihi membolehkan anda mengatasi kesukaran yang paling besar. Dan anda boleh belajar untuk memasak sup dan baju besi dalam satu petang.

Adakah pengantin lelaki bercakap tentang ketakutan mereka?

Hanya ada satu jawapan untuk soalan ini - ya. Tiada teman wanita tidak dapat menghentikan keraguan pengantin perempuan terhadap teman lelaki tercinta. Hanya dia boleh menghilangkan ketakutan, berjanji untuk melakukan segala-galanya di peringkat tertinggi, cinta di bawah mana-mana keadaan, memahami dan mengekalkan.

Mengadakan perkahwinan adalah momen yang serius di mana pasangan suami isteri akan mengambil bahagian supaya semuanya berjalan dengan sempurna.

Perkara utama yang perlu diingat adalah bahawa hujan yang tiba-tiba memercik pada hari perkahwinan atau penyejukan pengantin lelaki tidak akan menjejaskan kehidupan masa depan bersama-sama, jika anda merawat kejutan ini dengan humor.

Sindrom pengantin: bagaimana untuk menghilangkan semua ketakutan dalam mempersiapkan perkahwinan

Perkahwinan adalah salah satu peristiwa yang paling lama ditunggu-tunggu, menarik, dan begitu menegangkan dalam kehidupan seorang gadis. Pengalaman dan ketakutan perkahwinan adalah semua pengantin perempuan. Sesetengah orang mengalami panik bahawa keadaan mereka boleh digambarkan sebagai gangguan jiwa - "sindrom pengantin perempuan".

Bagaimana untuk mempersiapkan diri untuk perayaan itu, agar tidak membawa diri kepada kerosakan saraf?

Takut sakit

Ketakutan ini biasanya datang lebih awal. Pengantin perempuan takut untuk menangkap selesema, menangkap batuk yang kuat, suhu akan naik, dan hidungnya akan disumbat. Dan jerawat di muka boleh "melompat", "hari kritikal" datang dengan suasana yang tidak menyenangkan... Jika pengantin perempuan sering menelan sejuk, lebih baik untuk melantik pesta perkahwinan untuk tempoh yang panas tahun ini, dan juga untuk mengambil imunostimulan. Jangan lupa tentang permainan hiking dan sukan di udara segar. Tetapi jika anda sudah terasa sejuk pada hari-hari terakhir sebelum perkahwinan, jangan meningkatkan penyakit dengan kemurungan, tetapi diperlakukan dengan sikap positif dan ketekunan.

Adakah tunang saya benar-benar separuh masa kedua saya?

Walaupun selepas hubungan yang agak panjang dengan kekasihnya, ramai pengantin sebelum perkahwinan mula ragu-ragu: "adakah dia orang yang sama?". Berputar diri kita, mereka menganggap: "Tetapi kita tidak akan menceraikannya dalam beberapa tahun?" Angkan semua ciri negatif pasangan masa depan. Tetapi perlu diingat bahawa keburukan adalah kesinambungan, atau bahagian flip dari merit kita. Anda secara sukarela memutuskan untuk memulakan keluarga, untuk cinta, pilihan anda berjaya membuat anda gembira - menjaga perasaan ini! Percayalah bahawa segala-galanya tidak akan sempurna, tetapi baik. Selain itu, dengan masalah dalam perkahwinan sekarang terdapat banyak petua ahli psikologi dan terapi keluarga yang akan membantu anda.

Saya bukan pengantin perempuan yang paling cantik.

Ketidakpastian dalam daya tarikannya adalah dalam banyak kanak-kanak perempuan, terutama pada hari-hari yang menarik. Dan bagaimana jika hujan turun, maskara mula mengalir, pakaian salji putih menjadi kotor, kilo tambahan akan jelas kepada semua orang...
Untuk mengatasi ketakutan ini, menjaga penampilan anda sebelum perkahwinan.
Luangkan masa untuk berehat, melawat salon kecantikan (urut, pendandan rambut yang baik, ahli kecantikan, manikur).

Hanya berehat, mempercayakan penciptaan imej yang cantik kepada para profesional. Jagalah terlebih dahulu seorang jurugambar yang boleh menembak foto subjek dalam cuaca apa-apa. Pastikan anda tidak lupa untuk membawa beg solek dan minyak wangi dengan anda. Pastikan anda cukup tidur sebelum hari perkahwinan. Dan saudara-mara dan pengantin lelaki perlu memberitahu pengantin sebagai banyak pujian yang mungkin. Menjadi negeri yang sangat menarik dan bahagia - ini penting, bersukacita dengan kekasih anda dan anda akan benar-benar menjadi salah satu pengantin yang paling indah.

Takut ke force majeure

Tiba-tiba kita masuk ke dalam kesesakan lalu lintas, atau, Allah melarang, dalam kemalangan. Kami akan terlambat kepada pendaftar, pengantin lelaki tidak akan datang, kami akan melupakan sesuatu, kami tidak akan mempunyai masa - apa-apa ketidaknyamanan boleh berlaku. Tetapi jangan risau tentang hari yang paling indah dalam hidup anda. Untuk merancang perayaan secara terperinci, bercuti di tempat kerja beberapa hari sebelum pernikahan. Sambungkan sanak saudara kanan untuk persediaan percutian, tanyakan kepada mereka tentang pengalaman perkahwinan mereka, tentang semua nuansa, apa dan bagaimana untuk melakukan yang lebih baik. Jika kewangan membenarkan, cari pengurus perkahwinan profesional, dia akan mengambil alih kebimbangan anda.
Satu-satunya masalah yang serius adalah jika pengantin lelaki berubah fikirannya dan tidak datang. Tetapi ini, tentu saja, tidak akan berlaku jika dia tidak diseret ke pejabat pendaftaran dengan paksa. Dan jika dia ditangguhkan kerana keadaan yang tidak dijangka, ini adalah keadaan yang sepenuhnya dapat diselesaikan.

Dan mengapa semua ini diperlukan?

Takut perubahan, masalah domestik, kehilangan roman, sekatan ruang peribadi. Keinginan pada masa lalu menjadi "melarikan diri" dari pengantin perempuannya sendiri.

Ia adalah sifat manusia untuk takut kepada yang baru, yang tidak diketahui. Tetapi selepas semua, dalam ketidakpastian dan kecantikan kehidupan. Adalah menjadi kuasa kita untuk mengubah semua keadaan menjadi lebih baik. Penyediaan bersama perkahwinan anda dengan kekasih anda adalah penyebab utama anda yang pertama.
Kedua-dua lelaki muda dan banyak gadis mahu meneruskan kerjaya selepas perkahwinan. Tiada siapa yang mahu kehilangan lingkaran sosialnya, minat, hobi. Untuk memelihara ruang peribadi semua orang dalam keluarga, perlu membincangkan ini dengan pasangan masa depan sebelum pernikahan. Di sini adalah penting untuk menunjukkan penghormatan antara satu sama lain.
Seorang wanita sentiasa mahu menjadi "puteri", yang dimanjakan dengan bunga dan hadiah. Ia bergantung kepada anda dan pasangan anda sama ada anda mengekalkan percintaan dalam hubungan. Walaupun hidup bersama dan memusnahkan ketajaman sensasi, tetapi sebagai balasan datang yang lain: suami dan isteri menjadi keluarga, separuh untuk satu sama lain.

Gadis muda sering takut bahawa mereka akan memasak dengan buruk dan tidak akan menghadapi rumah tangga. Tetapi di sini - akan ada keinginan, dan pengalaman akan datang. Tidak perlu membuat skandal berhubung perkara kecil - makanan terbakar atau habuk di atas perabot.

Bantu rapat dan teman wanita

Kongsi kebimbangan dan kebimbangan anda tentang perkahwinan anda dengan ibu bapa, tunang dan rakan-rakan anda. Mintalah nasihat, tidak perlu mengawal segala-galanya sendiri, biarkan orang yang anda percayai menolong anda. Bercakap masalah, orang yang tersayang mengenali anda untuk masa yang lama dan akan dapat bertenang. Laraskan diri anda dengan kebaikan, jangan berusaha menjadikan semuanya sempurna. Anda boleh mengumpul parti bachelorette, dan biarkan teman wanita anda membantu anda berehat dan ketawa.

Ingat, perkahwinan bukan untuk tetamu, tetapi untuk kebahagiaan anda dengan pengantin lelaki. Anda bersama-sama, cinta dan cinta - dan ini penting.

Beritahu teman wanita

Sokong projek Womee, kerana kami meletakkan semua jiwa kita ke dalamnya - berkongsi artikel dengan teman wanita dengan mengklik pada salah satu butang di bawah

Sindrom Pengantin: impian perkahwinan yang sempurna

Sebagai persembahan amalan, semua pengalaman pengantin perempuan adalah tidak berasas dan tetap hanya dalam pemikiran, dan bahkan sampai akhir perkahwinan. Mengalami tidak benar-benar bernilai. Hanya ada satu sebab untuk membawa diri ke keadaan saraf - sekiranya pengantin lelaki tidak datang.

Seperti yang anda tahu, pengantin lelaki lebih santai tentang perkahwinan daripada pengantin perempuan. Lelaki itu tidak akan risau tentang bagaimana dewan itu akan dihiasi dan sama ada makanan yang cukup, dia pasti pasti bahawa semuanya akan berlalu ke kelas atas. Seorang wanita bimbang tentang setiap perkara yang kecil, ada juga yang bermimpi bahawa perkahwinan itu tidak berlaku untuk beberapa sebab.

Ramai pengantin tidak faham bahawa dengan pemikiran mereka gelisah mereka merosakkan cuti mereka. Bagaimana hendak menjadi? Dalam kes ini, membantu teman wanita!

Kadang-kadang seorang gadis di majlis pernikahannya kelihatan takut dan keliru, dia berlari ke suatu tempat dalam pemikirannya, dan air mata datang ke matanya. Di sini teman wanita pasti akan datang untuk menyelamatkan, iaitu untuk memuji dia, pengantin lelaki, mengagumi organisasi perkahwinan, sentiasa "tarik" pengantin perempuan itu dari fikirannya dan jangan sekali-kali membiarkan dia menangis. Ia berlaku bahawa pengantin baru kelihatan seperti ratu salju atau puteri Nesmeyana. Dalam satu tangan, dia terus yakin, tetapi di sisi lain - menyendiri. Dalam kes ini, ia patut dicairkan, atau sebaliknya menjadikannya ketawa dalam erti kata yang sebenarnya. Sekiranya pengantin perempuan cuba untuk mengawal segala-galanya, dan juga "membawa" dirinya pada organisasi percutian itu, maka kawan-kawan dan saudara-saudaranya harus mengambil semua penjagaan diri.

Jangan ulangi diri anda tanpa akhir, "semuanya akan baik-baik saja." Ia cukup untuk menenangkan diri dari dalam. Jika anda takut dengan kualiti video - sewa pengendali video terbaik di bandar anda. Jika sebelum majlis perkahwinan anda mula berfikir tentang ketepatan pilihan anda dan jika lelaki anda sesuai dengan anda, maka mungkin anda harus memikirkan membatalkan perkahwinan. Cinta menyapu semua keraguan.

Adakah anda mempunyai sebarang kebimbangan mengenai reka bentuk restoran? Dalam kes ini, ia patut mempercayakannya kepada orang atau agensi yang dipercayai. Ia juga bernilai memilih toastmaster, dan lebih baik untuk menyelaras dengan dia keseluruhan program. Cuba untuk mengedarkan tanggungjawab, kerana semuanya sukar diingat. Sebagai contoh, bapa akan pergi selepas torus, ibu akan menjaga roti itu, ibu mertua akan memastikan bahawa semua tetamu mempunyai tempat duduk, dan sebagainya.

Walaupun ada sesuatu yang berlaku pada majlis perkahwinan, contohnya, mereka memecahkan tudung, solek itu dihiasi, kemudian melihatnya dari sisi lain! Jadilah optimis! Ini adalah hari anda, dan anda mesti hidup sepenuhnya! Dan ingatlah, detik-detik seperti ini diingati untuk masa yang lama, dan kemudian anda akan mengingati dengan senyuman dan berkongsi dengan cerita anak anda tentang perkahwinan yang luar biasa anda.

Sindrom pengantin adalah

Apa gadis tidak membaca cerita dongeng tentang puteri cantik dan putera yang berani? Semua cerita indah ini berakhir dengan cara yang sama - perkahwinan dan pesta untuk seluruh dunia. Dari zaman kanak-kanak, kita terpesona untuk melihat pengantin dalam gaun dari cerita dongeng yang sama dan dengan senang hati menekan anak patung tersebut kepada kami berfikir: "apabila saya membesar, saya pasti akan berkahwin dan menjadi pengantin perempuan yang paling cantik!" Kita hidup dengan kisah dongeng ini dalam mimpi dan hanya ingin satu - untuk menjadi puteri di bola, yang dianjurkan untuk menghormati kami.

Jadi mengapa wanita begitu sukar untuk pergi ke lorong? Para saintis telah membuktikan bahawa naluri ibu diletakkan pada gadis sejak pembentukan otak dan sistem saraf mereka di utero. Seorang wanita mesti melahirkan anak untuk meneruskan perlumbaan - ini adalah tugas biologi kami. Dan norma sosial menunjukkan bahawa seorang wanita mesti berkahwin untuk menyelesaikan tugas ini. Oleh itu keinginan untuk menjadi pengantin perempuan adalah agak logik dan wajar.

Ahli psikologi membezakan perkahwinan sebagai salah satu peristiwa paling penting dalam kehidupan setiap orang (bersama dengan kelahiran dan kematian). Perkahwinan disampaikan sebagai puncak kehidupan yang bahagia, sebagai satu peristiwa di mana dunia hanya wujud untuk pengantin perempuan dan pengantin lelaki.

Pernikahan kadang-kadang ternyata menjadi acara yang paling umum dalam hidup dan haruslah seperti itu diingat. Pakaian yang paling indah, gaya rambut, sejambak luar biasa - semuanya harus sempurna. Dan di sini pengantin perempuan menghadapi sesuatu. Tiba-tiba, ketakutan dan keraguan yang tidak dapat dijelaskan digelar: "Adakah saya melakukan perkara yang betul? Bagaimana jika pengantin lelaki bukannya? Dan jika pakaian itu koyak? Dan jika bunga itu semakin lebat? "Pada malam perkahwinan, ramai gadis mempunyai mimpi buruk di mana mereka cenderung melihat omens yang buruk. Dalam keadaan ketika seorang wanita sedang mengalami ketegangan kolosal, sangat sulit untuk tetap tenang.

Mengikut perangkaan, setiap 10 pengantin perempuan sudah bersedia melarikan diri dari perkahwinannya - sindrom pengantin perempuan yang disebut "pengantin perempuan". Dan di sini adalah penting untuk difahami - keraguan yang anda miliki disebabkan oleh keadaan sebenar, atau mereka adalah satelit gangguan pra-perkahwinan.

Jadi, bagaimana untuk mengatasi keseronokan sebelum perkahwinan?

Dalam tempoh ini, kedua-dua rakan sepatutnya mempertimbangkan kemungkinan peningkatan latar belakang emosi, kegelisahan dan kesengsaraan. Cuba untuk menjadi lebih terkawal dan perhatian terhadap satu sama lain. Dengan perhatian yang besar anda perlu merawat diri anda. Jangan takut untuk melawat anda sepanjang tempoh pemikiran dan keraguan tentang kehidupan keluarga masa depan. Jangan lupa bahawa ia adalah semulajadi untuk mengalami kekeliruan pada ambang perubahan penting.

Berkongsi dengan pasangan anda visi perspektif positif tentang hidup bersama. Memutuskan untuk menjalani kehidupan bersama, anda melengkapi dan memperkayakan satu sama lain - ia menarik dan baru. Peringkat ini lebih serius dan menjanjikan daripada berenang bebas. Manusia secara semula jadi adalah pasangan, setelah memahami dan merasakannya sekali, anda tidak lagi akan meninggalkan ruangan untuk keraguan.

Bincangkan harapan anda untuk perkahwinan, kerana ketakutan berlaku apabila mereka berubah menjadi terlalu berbeza. Untuk membina hubungan yang kuat, adalah penting untuk mempunyai nilai bersama, pandangan umum mengenai aspek kehidupan asas: sikap terhadap anak dan orang tua, yang dibenarkan dan tidak boleh diterima dalam perkongsian, kerjaya dan perumahan, tujuan setiap daripada anda. Ceramah lebih kerap, ia akan membantu dalam kehidupan masa depan bersama-sama.

Duduk pada waktu petang dengan secawan teh dan isikan diri anda dalam kenangan. Ingat tarikh pertama anda, cium pertama, pengembaraan lucu yang berlaku kepada anda. Anda akan faham bahawa anda telah memilih orang itu dan akan mengalihkan perhatian dari pemikiran yang mengganggu.

Jangan menumpukan perhatian pada perkara tipu, melihat keadaan secara keseluruhan. Percayalah, tiada siapa yang akan melihat pada upacara yang ada lebih banyak bola merah daripada yang putih, dan jika seseorang tidak memiliki cukup air yang berkilau, Anda dapat menghilangkan dahaga mereka dengan air tanpa gas. Tidak perlu risau tentang perkara seperti itu.

Perkara yang paling penting dalam tempoh pra-perkahwinan adalah untuk menenangkan dan memahami sama ada kegelisahan disebabkan oleh gejolak pra-perkahwinan umum atau anda benar-benar meragui ketepatan keputusan anda. Sekiranya anda tidak dapat memikirkan diri sendiri, anda boleh meminta bantuan daripada ahli psikologi yang berkelayakan.

Anna Grigorian

Mempraktikkan psikologi-perunding, ahli komuniti bersatu dalam kaunseling psikologi

Gametophobia, "sindrom pengantin": bagaimana untuk mengelakkannya?

Adalah sedih dan pahit untuk melihat bagaimana gadis-gadis membawa fesyen kelahiran dan pembiakan anak tanpa bapak. Ya, dan lelaki tidak lebih baik - mereka sudah bersedia untuk membuat anak dan hanya membayar tunjangan seperti denda, bil dan terlibat dalam dua kali seminggu untuk membesarkan anak.

Dan apa yang paling menarik pada masa-masa adalah keputusan bersama dari dua pihak, dan semua kerana keterlaluan keluarga dan drama keluarga standard menukarkan anak-anak muda dari mencipta keluarga yang sihat dan kuat.

Kanak-kanak perempuan sering mengambil isyarat daripada kenalan mereka: penglihatan bagaimana orang lain telah memecah keluarga menyebabkan reaksi yang tidak sihat. Terdapat banyak sebab untuk panik: suami memperoleh sedikit wang dari kawannya atau berjalan dan tidak membawa apa-apa manfaat untuk sepanjang minggu, atau ibu mertua yang sentiasa mengganggu hubungan, atau suaminya bukan romantik dan umumnya tamak.

Ini dan seterusnya membawa kepada pemikiran: "Berkahwin? Oh, dan mengapa saya memerlukannya - untuk mencuci, mendengar tuntutan, sentiasa memasak. Saya lebih suka melahirkan kanak-kanak untuk diri saya sendiri dan membesarkannya tanpa sakit kepala."

Nah, lelaki, anda tahu, sebagai individu yang hidup bebas dan menyeberang, tidak bersedia membiayai seluruh keluarga. Nah, katak adalah tersedak beberapa, anda tahu? Oleh itu, lebih mudah bagi mereka untuk menanggung beban berat seorang lelaki keluarga dan hidup aman daripada membelanjakan wang untuk wanita mereka sendiri. Kenapa mengaduk air dan merosakkan hidup anda apabila anda boleh berunding dan hidup dalam kebebasan tanpa kewajiban keluarga dan letupan kepala.

Malangnya, nilai keluarga telah kehilangan pemahaman mereka tentang generasi sekarang. Semua ini dipanggil gametophobia (ketakutan perkahwinan). Seperti yang dikatakan ahli psikologi, ketakutan perkahwinan terletak di dalam kita dari masa remaja. Dan ini mesti dilakukan. Anda perlu cuba bercakap dengan pasangan anda, melawat ahli psikologi, tidak perlu mengikuti contoh keluarga lain. Menjadi seperti seseorang adalah tahap kegilaan tertinggi. Negatif keluarga yang buruk, menyerap usus anda, mesti dimusnahkan oleh momen-momen yang baik dari keluarga yang lain. Bagaimanapun, keluarga orang lain berada dalam kegelapan.

Pastinya tidak jelas bagaimana seorang gadis boleh menolak perkahwinan (perkahwinan). Ia adalah impian sejak zaman kanak-kanak: pakaian perkahwinan putih, perkahwinan yang indah, muzik, sumpah kepada Yang Mahakuasa, seorang lelaki yang tampan, dan hadiah. Begitu juga lelaki. Lagipun, seorang lelaki adalah pencipta utama sebuah kubu keluarga, semua kekuatan dan kuasa yang bertujuan untuk membina sebuah rumah, mewujudkan sebuah keluarga, tetapi sayangnya, lelaki mempunyai banyak ketakutan rahsia di kepala mereka. Ketakutan seperti ketakutan bahawa wanita mahu mengambil milik wilayahnya, bahawa dia berpura-pura menjadi baik, dan kemudian dia akan menunjukkan taring. Atau, contohnya, wanita tidak memberi kebebasan.

Anda hanya melihat bagaimana ketakutan kita boleh melumpuhkan perasaan cerah kita. Tidakkah perasaan cinta dapat mengatasi dan menghalang ketakutan perkahwinan? Malah, ini adalah masalah psikologi mendalam - takut untuk berkahwin dan memulakan keluarga. Ahli psikologi sangat mengesyorkan pasangan sedemikian untuk menyembuhkan penyakit ini. Ya, ia tidak boleh dipanggil sebaliknya. Sudah tentu perkahwinan rasmi memusnahkan banyak keluarga, tetapi pada masa yang sama terdapat perkahwinan yang lebih bahagia. Banyak contoh: bertemu selama 4 - 7 tahun dari sekolah atau di sana dari institut, dan bagaimana ia datang ke majlis perkahwinan - itu semua, tulis hilang. Pengantin lelaki mahupun pengantin perempuan juga tidak. Ia bukan mengenai sesetengah cap dalam pasport, ia tentang diri kita sendiri. Kami sering menyukai semua masalah membuang orang lain dan tidak mahu menggali dan mencari sebab sebenar ketakutan dan ketakutan perkahwinan. Tetapi pada masa yang sama, adalah mengejutkan bahawa gadis tidak takut sendirian tanpa sokongan untuk melahirkan dan membesarkan.

Terdapat banyak kursus, seminar untuk pasangan gametophobic, di mana anda diilhamkan dengan harapan dan iman, dan yang paling penting - mereka memberi anda gadis-gadis untuk merasa lebih yakin dan meningkatkan harga diri. Ramai orang kini boleh mengajukan soalan: "Kenapa gadis-gadis yang tepat?" Ya, kerana anda adalah orang yang sayang, yang takut berkahwin dengan "KOSYACH" dalam perkahwinan. Ia adalah anda - lebih daripada lelaki - yang takut untuk membuat kesilapan dalam perkahwinan: tidak memasak seperti itu, jangan stroke seperti itu, jangan katakan demikian. Oleh itu, kanak-kanak perempuan itu memerlukan kursus. Nah, lelaki harus mengumpul kehendaknya dalam tinju, dan juga tidak takut untuk berpartisipasi dalam kursus, seminar.

Mengenai topik ini, seseorang boleh memetik banyak contoh, berbual banyak, bersumpah, tetapi rasa ketakutan dan kompleks dari ini tidak akan diremehkan. Jangan lupa bahawa terdapat tradisi, undang-undang perkahwinan dan keinginan dalaman untuk berkahwin - untuk menjadi perkahwinan yang bahagia. Dan perkara utama bukanlah untuk kita lupa bahawa kita bukan anjing jalanan, kita bukanlah haiwan yang hidup dalam kehidupan liar selibat. Kami adalah orang, orang yang mempunyai sebab dan perasaan.

Kesunyian wanita: menunggu sindrom pengantin perempuan dan peluang untuk kebahagiaan

Kehidupan bebas wanita yang berlarutan dalam masyarakat masih berat sebelah. Sekiranya seorang laki-laki memanggil "bujang yang lenyap", wanita itu akan mendapat sepenuhnya. Frasa "stok biru", "pembantu lama" (dan ini sudah berusia 25-27 tahun!) Bakar seperti kuali menggoreng. Rangsangan untuk mengatur kehidupan peribadi dalam masa yang sesingkat mungkin. Dan memulakan satu siri tindakan rawak, hanya menangguhkan hasil yang diinginkan.

Jika penasihat "bersimpati" ini akan mengetahui bahawa perhatian mereka hanya menangguhkan kesepian wanita. Kerana penggera dalaman meningkat dan seorang wanita mula membuat satu kesilapan sesudahnya dalam berkomunikasi dengan lelaki. Dan selepas beberapa halangan pada tarikh, dia lancar kembali ke kehidupannya yang sunyi biasa dan harapan pasif perubahan untuk lebih baik.

Tetapi tidak semua orang memahami - mereka mendirikan penghalang untuk kebahagiaan mereka. Lebih suka bermimpi kepadanya, bermeditasi mencari suami, mengulang pengesahan atau membuat kolaj pakaian perkahwinan, mereka sendiri menamatkan pertemuan awal dengan seorang lelaki. Ada pepatah lama, "Berapa ramai yang tidak bercakap halvah, mereka tidak akan manis di mulut". Malangnya, kedua-dua mimpi, dan pengesahan, dan kolaj dilayan sebagai menunggu pasif. Itulah sebabnya manfaat impian dan harapan adalah sifar titik sifar.

Masa berlalu, tetapi tiada perubahan. Dan soalan-soalan simpatik "baik, kapan anda akan berkahwin?" Hanya tambah bahan bakar kepada api. Kesepian wanita mencipta ketegangan dalaman yang luar biasa - "pengantin menunggu" - yang, berkembang, dengan mudah boleh berubah menjadi neurosis atau kemurungan. Dan di sini tidak perlu pergi ke mahkota dengan putera, tetapi kepada doktor untuk pil.

Harapan pasif kebahagiaan adalah persetujuan sukarela untuk kesepian perempuan. Sila ambil perhatian - tidak semestinya memberi persetujuan. Lebih sering, keputusan sedemikian dibuat secara sedar. Seorang wanita cuba melindungi dirinya dari kesilapan, kekecewaan apabila berurusan dengan lelaki. Untuk menyembunyikan ketidakupayaannya untuk membina hubungan untuk mimpi indah seorang lelaki yang bijak dan pandai. Untuk menolak untuk memilih rakan sendiri dengan sendirinya, bergantung kepada "kehendak nasib" dan memindahkan tanggungjawab untuk kegagalannya.

Percayalah, sebab kesepian wanita bukan dengan ketiadaan laki-laki, tidak dalam masa yang buruk, atau dalam keadaan demografi atau perarakan planet-planet. Sebabnya tersembunyi di kalangan wanita itu sendiri!

Sebagai kerja dengan pelanggan dan sejarah peserta latihan menunjukkan, kebanyakan wanita berharap nasib mereka entah bagaimana secara ajaib mengatur sendiri. Sama ada lelaki itu akan begitu aktif dan bijak sehingga dia akan menemui dia walaupun di tingkat 15 di belakang tujuh kunci. Sama ada "peri yang baik" akan muncul, yang akan mendorong kepala mereka bersama-sama di persimpangan jalan, mengambil tangan dan memperkenalkan secara paksa mereka. Atau keajaiban hanya akan berlaku, dan satu hari yang baik kolaj di dinding akan menjadi kenyataan. Adakah anda tahu gambar ini?

Sayangnya, untuk menunggu keajaiban atau harapan untuk itu hanya sia-sia. Takdir kamu ada di tangan kamu! Menunggu dan tidak bertindak tanpa ampun dengan setiap hari mengasingkan kebahagiaan anda. Dan masa mencengkam keindahan dan keindahan anda - kesepian yang berlarutan jarang memberi kebaikan kepada orang.

Percayalah, kadang-kadang terdapat beberapa langkah antara kesepian yang berlarutan dan kebahagiaan anda. Yang pertama - untuk memutuskan untuk keluar dari bayang-bayang dan mengambil nasib mereka ke dalam tangan mereka sendiri.

Ya, langkah sedemikian boleh menjadi titik balik dan mengakhiri kesepian wanita yang berlarutan. Isi kehidupan dengan perasaan dan emosi yang baru, kesukaran yang menyenangkan, perubahan gembira.

Putuskan, mungkin sekarang adalah masa terbaik untuk mengucapkan selamat tinggal kepada "menunggu sindrom pengantin perempuan." Masa terbaik untuk melangkah ke arah kehidupan bahagia anda.

Sindrom pengantin: bagaimana untuk bertenang dalam tergesa-gesa pra-perkahwinan?

Perkahwinan adalah penting dan pada masa yang sama memberi tekanan pada kehidupan setiap perempuan. Tetapi keseronokan yang berlebihan bahawa peristiwa bahagia berjalan dengan lancar dapat menghancurkan seluruh percutian. Ketakutan pra-perkahwinan dan panik adalah perkara biasa kepada hampir semua pengantin perempuan, dan pemikiran kejayaan dan ketakutan dari siri "bagaimana jika ada sesuatu yang salah" menghantui mereka secara berterusan. Tidak perlu mengambil keadaan "pengantin perempuan dalam panik" untuk diberikan, adalah perlu untuk bertarung dengan dia!

Jangan kehilangan kawalan diri

Punca pengalaman yang paling biasa ialah keinginan untuk mengawal segala-galanya. Pengantin lupa bahawa mereka harus menikmati persiapan pra-perkahwinan, dan sebaliknya mereka secara peribadi melakukan segala-galanya dan memeriksa segala-galanya.

Cara paling mudah dalam keadaan sedemikian ialah mencari seorang pengurus perkahwinan profesional yang boleh membuat perkahwinan impian anda dan mengambil semua kerepotan diri anda, pilihan lain adalah meminta bantuan orang-orang yang paling dekat dengan anda. Lagipun, jika anda mengawal segala-galanya sendiri, maka daya untuk perkahwinan itu tidak akan kekal.

Juga cuba untuk tidak menghalang emosi anda, memberi perasaan anda jalan keluar, tetapi, tentu saja, supaya tidak mencederakan perasaan orang yang dikasihi dan saudara-mara. Tonton siri kegemaran anda, mulakan membaca buku yang menarik - buat segalanya untuk mengalih perhatian diri anda dari pengalaman yang tidak perlu dan mengawal keadaan anda.

Jangan perhatikan perkara-perkara kecil

Cuba jangan terlalu penting untuk perkara-perkara kecil yang mengganggu anda. Tidak mustahil untuk meramalkan segala-galanya, dan segala yang dirancangkan tidak dapat dipenuhi, tetapi ini bukan sebab untuk kecewa. Percayalah, para tetamu benar-benar tidak menyedari bahawa anda mahukan serbet saiz dan undangan yang berlainan warna najis pucat, dan bukan hanya orang-orang yang sangat menyukai. Dan keesokan harinya, mereka tidak mungkin ingat bahawa muzik dimainkan dalam susunan yang salah kerana ia bertujuan.

Cuba untuk tidak menangguhkan apa-apa pada hari terakhir, kerana kes-kes yang lebih sedikit akan ada, semakin kurang bimbang akan terjadi. Jika anda bimbang tentang kekaburan, takut lupa sesuatu atau membuat kesilapan, luangkan masa untuk memikirkannya sendiri dan diam. Bayangkan hari perkahwinan dalam setiap butiran. Jelaskan semua soalan apabila mereka timbul dan tidak bergantung pada kes itu.

Dan bercuti sekurang-kurangnya seminggu sebelum perkahwinan, supaya tidak terganggu oleh masalah dan masalah kerja dan menumpukan diri sepenuhnya untuk mempersiapkan cuti mimpi. Selepas semuanya selesai, keseronokan pasti akan hilang.

Pilih masa untuk diri sendiri

Untuk mengelakkan pemikiran yang tidak perlu dan menarik, anda perlu sentiasa sibuk dengan sesuatu. Sekiranya anda telah menyemak semua perkara dan bersetuju dengan penganjur perkahwinan, jaga diri anda. Pada hari perkahwinan anda, anda harus kelihatan sempurna: mendaftar dengan pakar kecantikan, pergi untuk urut yang santai, mandi hangat dengan garam atau minyak aromatik. Jangan menyesali masa anda - bukan sahaja kesejahteraan anda, tetapi juga mood dan tidur anda bertambah baik. Dan tidak kira apa yang berlaku, tentukan masa yang diperlukan untuk tidur dengan lancar, dan ketat ikuti langkah ini. Untuk tidur yang lebih baik, minum teh yang menenangkan dengan pudina dan chamomile atau segelas susu hangat.

Bantu diri sendiri

Untuk menyelamatkan diri dari kerosakan saraf, tukar diri anda dengan positif dan jangan biarkan emosi negatif. Jika anda merasakan bahawa anda mula mendapat saraf, berhenti, tutup mata anda, bernafas secara mendalam dan perlahan-lahan sehingga anda mendapatkan kembali ketenangan dan keyakinan anda.

Dan jika anda merasakan ketakutan atau kengerian merangkumi anda, fikirkan tentang apa sebenarnya yang membuat anda takut. Lagipun, majlis perkahwinan adalah salah satu hari yang paling bahagia dalam hidup anda dan tidak pernah menjadi "permulaan akhir". Jangan biarkan diri anda lupa betapa gembiranya anda, maka tidak lama lagi anda akan menjadi isteri orang yang anda sayangi. Jangan lepaskan diri dari tunang anda, susun tarikh romantis dan jangan fokus pada kekurangan antara satu sama lain.

Berbual dengan kawan-kawan

Jika kegembiraan pra-perkahwinan tidak lulus dan anda tidak boleh menarik diri bersama-sama, parti hen akan menjadi yang terbaik menenangkan. Tidak perlu triple sekali dan sebelum perkahwinan. Kumpulkan teman wanita terdekat anda untuk melepaskan kebimbangan dan keseronokan, kerana mereka tahu anda dengan baik dan akan dapat mengalihkan perhatian dari perasaan, memberikan nasihat yang diperlukan dan hanya menanamkan kebahagiaan dalam diri anda, berkat komunikasi ceria dan riang. Mintalah mereka untuk memikirkan cara mengalih perhatian anda apabila saraf anda nakal. Mungkin mereka akan dapat menghubungi anda lebih kerap atau "menarik diri" untuk kecergasan dan berjalan.

Sindrom Pengantin: Mitos atau Realiti?

Filem "Runaway Bride" dilihat oleh ramai orang dan dianggap sebagai komedi, bagaimanapun, walaupun dalam bentuk yang berlebihan, ia menunjukkan masalah sebenar yang berkaitan dengan keadaan emosi gadis perkahwinan. Ini adalah sindrom pengantin perempuan yang dipanggil. Mari kita faham intinya dengan lebih terperinci. Nama ini telah menerima gangguan mental yang berkaitan dengan keadaan emosi pada malam perkahwinan. Ia dikaitkan dengan beberapa ketakutan dan pengalaman yang mungkin menghantui seorang gadis sebelum peristiwa menarik dalam hidupnya. Nampaknya boleh menyebabkan kerusuhan? Tarikh sambutan telah ditetapkan, pakaian telah dibeli, aksesori telah dipilih, dan tidak lama lagi orang yang disayanginya akan menjadi pasangan... Ternyata keadaan cemas dapat menyebabkan segala macam rasa takut, keraguan dan keraguan yang timbul yang sangat penting. Ahli psikologi yang berpengalaman berkongsi tip mereka dalam video:

Gejala penampilan sindrom

Jika, pada malam perkahwinan, pengantin wanita kelihatan tertekan, mengalami perubahan mood, menunjukkan kerengsaan terhadap perkara kecil, "masuk ke dalam dirinya," maka ini adalah tanda-tanda bahawa dia mula mengembangkan sindrom pengantin perempuan. Dalam tempoh ini, saudara mara dan terutama teman wanita harus menunjukkan kesabaran dan penjagaan. Tugas mereka adalah untuk menenangkan gadis itu, meletakkannya dengan cara yang positif, cuba mencari perbualan sebab keadaan sedemikian dan membantu mengubah sikapnya terhadap masalah ini. Apa kebimbangan yang dilakukan pengantin wanita?

Takut sakit

Ini adalah ketakutan yang paling biasa perkahwinan. Dan bagaimana jika pada hari yang paling penting saya menghidapi demam saya, kepala saya akan sakit, hidung saya akan membengkak disebabkan oleh kesesakan, ruam akan muncul di muka saya dan lebih lagi... Malah, penangkapan selesema agak realistik dan boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Untuk mengelakkan kemungkinan sedemikian, lebih baik, pertama, untuk berfikir dengan teliti mengenai masa pernikahan. Kemungkinan besar menjadi mangsa selesema atau kejatuhan musim sejuk di luar musim dan musim sejuk. Menurut statistik, dari akhir Januari hingga Mac, ARVI menyerang orang lebih kerap. Oleh itu, jika anda tahu bahawa dari angin sedikit anda boleh menjadi sakit dengan sejuk, menjadualkan perkahwinan untuk musim panas atau awal musim gugur, apabila cuaca selesa dan virus tidak marah. Kedua, ambil perangsang imuniti terlebih dahulu - vitamin, ubat propphylactic. Selalunya di udara segar, cuba mendapatkan emosi yang lebih positif. Mereka sangat mempengaruhi sifat pelindung tubuh. Tetapi jika yang tidak dapat dielakkan berlaku, ini bukan sebab untuk menggantung hidung anda. Dalam kes ini, terdapat kaedah rawatan kecemasan. Anda boleh meletakkan kaki anda selama beberapa hari. Perkara utama adalah sikap dan tekad yang betul. Penyakit menahan kita apabila kita membiarkan mereka melakukannya.

Saya tidak cukup baik

Sikap kritikal terhadap dirinya sendiri adalah pelik kepada banyak gadis. Bahkan kecantikan super dapat menganggap dirinya tidak cukup menarik: terdapat jerawat di hidungnya, sentimeter ekstra di pinggang, nada kulit yang hodoh, dan lain-lain. Tutup orang dapat membantu dengan masalah seperti itu. Lebih sering memuji pengantin perempuan, berikan pujian kepadanya. Ini akan membantu memulihkan harga diri yang sihat. Dan daripada merungut pada kelemahan dalam rupa, lebih baik bersiap sedia untuk melihat yang terbaik pada hari penting! Pemakanan yang betul, pendidikan jasmani, tidur yang sihat akan membuat anda mempesonakan. Lawatan ke salon kecantikan, urut santai dan mood yang baik adalah kunci untuk daya tarikan visual. Dan, pada akhirnya, pasangan masa depan anda menyukai anda seperti itu! Jadi anda adalah untuk dia yang paling menarik dan menarik. Perlu diingatkan hanya perkara ini.

Kami menawarkan anda video dengan plot mengenai topik:

Bagaimana jika ada sesuatu yang salah?

Nampaknya segala-galanya dipikirkan terperinci terkecil dan dihitung hingga detik, tetapi... Apa saja boleh terjadi. Satu tupel mungkin terjebak dalam lalu lintas, mungkin hujan, bertentangan dengan ramalan suhu yang tidak sesuai. Anda tidak tahu apa! Semua ini tidak dikecualikan. Dan di sini perkara utama adalah sikap anda terhadap keadaan yang tidak dijangka. Sikap positif akan membantu mengatasi semua halangan. Apa-apa masalah boleh dijadikan jenaka. Dan sekiranya hujan, payung akan membantu!

Adakah saya memilih orang itu sebagai teman saya?

Cukup aneh, tetapi walaupun selepas beberapa tahun hubungan, gadis itu pada malam pernikahan cenderung untuk meragui ketepatan pilihannya. Sebab keraguan ini mungkin menjadi ketakutan untuk memecahkan hubungan selepas beberapa ketika. Pengantin perempuan mula mengetengahkan kekurangan yang dipilih olehnya, untuk mengangkat dirinya sendiri. Inilah pendekatan yang salah. Di dunia moden, hampir semua pasangan, yang masuk ke perkawinan, sudah memiliki pengalaman hidup bersama dan mengenal kekuatan dan kelemahan masing-masing. Jika, sebelum keputusan dibuat untuk mengesahkan hubungan, anda tidak mengalami ketidakselesaan di syarikat kekasih anda, maka tidak ada alasan untuk memikirkan tentang yang buruk. Lagipun, anda berkahwin dengan kehendak mereka sendiri, dan, yang paling penting, untuk cinta! Setiap orang tidak sempurna. Terdapat kekurangan sama sekali. Persoalannya ialah bagaimana memperlakukan mereka. Jangan biarkan pemikiran negatif membangkitkan kebimbangan dan keraguan. Anda berasa gembira dengan orang ini, pastikan keadaan ini dalam diri anda! Dan semuanya akan menjadi OK!

Saya takut berubah

Takut mengubah perjalanan hidup anda, ketakutan yang tidak diketahui, hidup, ketakutan kehilangan ruang peribadi, secara umum, ketakutan perubahan. Ini juga keadaan tipikal sebelum perkahwinan. Ubah selalu kebimbangan, itu sifat kita. Tiada siapa yang tahu apa yang menanti kita di hadapan, dan kehidupan yang begitu indah! Tanpa memasuki sungai, adalah mustahil untuk mengetahui jika terdapat sebuah ranting di dalamnya. Pendekatan ini secara falsafah. Biarkan semua perubahan menjadi lebih baik. Kita boleh membuat nasib kita sendiri. Dan sekarang anda mempunyai peluang yang sangat nyata untuk mempengaruhi apa hidup anda yang bebas. Untuk membuat rancangan bersama, untuk menerjemahkannya menjadi realiti, untuk melihat hasil, berusaha untuk yang terbaik - ini sepatutnya moto anda!

Jika anda menyedari ketakutan anda, maka anda adalah separuh jalan untuk mengatasinya. Berkongsi mereka dengan kawan, ibu bapa dan suami yang akan datang. Orang yang penyayang dekat akan membantu menghilangkan keraguan dan kebimbangan. Anda suka dan dikasihi, dan ini adalah ikrar bahawa anda akan dapat menanggung segala kesulitan bersama! Dan sindrom pengantin perempuan yang berlari akan tetap hanya plot filem itu.

Sebagai kesimpulan, menonton video lain mengenai topik ketakutan perkahwinan yang akan datang: